Ogrody szkolne we współczesnej szkole. Znak edukacyjnego zacofania, a może jednak postępu?

„Taka cisza w ogrodzie, że się jej nie oprze,
Żaden szelest, co chętnie taje w niej i ginie.
Czerwieniata wiewiórka skacze po sośninie,
Żółty motyl się chwieje na złotawym koprze…..”
„Taka cisza w ogrodzie”
                                                                                             Bolesław Leśmian

Władysław Podkowiński, „Dzieci w ogrodzie”

Wiosna obfituje w liczne wydarzenia organizowane w ramach projektu. Kolejna edycja ogródków szkolnych już się rozpoczęła. Wiosną 2023 roku w szkołach znów zakwitną posadzone kwiaty, wyrosną warzywa i owoce. Rzodkiewki w ubiegłym roku były tak piękne, zdrowe i okazałe, że wielu rodziców zazdrościło uczniom takich obfitych plonów. Najpiękniejsze rośliny z ogrodów naszych babć znalazły się w szkolnych ogródkach. Reakcje dzieci na akcje sadzenia roślin są zawsze entuzjastyczne. Dzieci po samodzielnym zasadzeniu sprawdzają, czy roślinka już wyrosła, odczuwają potrzebę opieki nad nią i dumę z samodzielnie wykonanego zadania. Dzięki temu dzieci będą miały możliwość bezpośredniej obserwacji procesów przyrodniczych oraz wpływania na nie przez pracę w ogrodzie. Będą mogły posiać, posadzić, pielęgnować, zbierać i skosztować owoców ze swojego ogrodu szkolnego. Dzięki zaangażowaniu wielu nauczycieli projekt „Zielono-niebieskie Pobiedziska” mieni się wieloma barwami, cieszy oczy i serca uczniów, nauczycieli i rodziców.

Przewiń na górę
pl_PLPolski
Skip to content